Friday, 21 February 2014

Detox Power Dengan Herb-Lax

Pertama kali menggunakan Herb-Lax hati telah jatuh hati. Ina mmg jenis yg susah nk membuang klu terlepas timing mmg terbantut la. Herb-Lax mmg sgt bagus utk mereka yg sembelit teruk dan mereka yang ingin kurus!!!!!!!! Herb-Lax mampu menurangkan berat bdn dengan cara pembuangan najis tp awas!!!!!!!!!!!bkn cirit birit tau. Nk lg power ambil bersama Alfalfa & Lecthin.Hasilnya sgt2 bebaloi.

Yess ina tak tipu tau.bygkan dalam seminggu lebih berat bdn ina susut sampai 4kg.waauu amizing kan.xmau kurus kerr hehehe.....tp syg terbatut jap sebln sbb out of stock.kat HQ pn laku giler. Now stock kat HQ da sampai. erkkk xsabo nk borong byk2.


ooo pasti ramai yang tak tahu apa fungsi Herb-Lax ni kan???
HERB-LAX ni adalah berfungsi sebagai detox yg membantu membersihkan usus di mana segal toksin, lemak dan lendir yang melekat pd dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih barulah kita dapat menyerap nutrien pada tahap yang optimum.

Bila toksin xde kulit secara tak langsung jd cantik, bersih dan halus. Jerawat + resdung akan berkurangan.

Herb-Lax mengandungi 9 jenis herba terpilih

1. Fenned Seeds

Mengeluarkan toksin yg terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan berkesan untuk masalah sembelit serta kembung perut/usus.



2. Buckhorn Bark
Melembutkan najis untuk mempermudahkan pergerakkan & memberikan kelembabpan pada usus


3. Blue Malva Flowers
Membantu proses detox & mengimbangi struktur kulit


4. Licorice Root
Membantu proses detox


5. Alfalfa Leaf
Membantu membersihkan usus, darah & hati


6. Rhubarb Root
Herba yang banyak digunakan dalam perubatan cini dan digunakan sebagai antibiotik


7. Senna Leaf
Meransang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut. Mempercepatan proses detox dan mengurangkan lemak



8. Anise Seed

Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk proses pencernaan

9. Culver's Root
Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh badan kita untuk jangka masa panjang.

Herb-Lax tergolong dalam katagori JULAB yang lembut dan sesuai kegunaan sekali sekala bagi menyingkirkan toksin dari usus. Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakab peristalsis. Peristalsis adalah pergerakan kembang kucup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lancar.

KEBAIKAN HERB-LAX
  • Pembersihan najis yang tersebat
  • meransang usu untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpang lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan proses semulajadi 
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas sebagai mminum teh herba
SIAPAKAH YANG PERLU AMALKAN DETOX??
  • Pengamal tegar ubat tahan sakit
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar & sembelit
  • Mereka yang banyak jerawat
  • pesakit gout
  • mereka yang ingin membersihkan usus terutama mereka yang baru berjinak2 dengan supplement

meh2 tgk testimonial mereka yang dah amalkan herb-lax...nk lg meletop disarankan ambil bersama Herb-Lax + Lecthin + Alfafa .... insyaAllah uolls tgk sendr hasil yee!!!!!!!!mmg serious nangis tgk klu seblum ni nk turun 1kg pn pyh ni kan pulop 4kg dlm ms yg singkat.tp jgn salah phm herb-lax ni bkn ubat kurus....tp mengurangan berat bdn disebabkan oleh pembersihan dan pelancaran sistem perkumuhan.no cirit birit okeyyyy...........yg pasti selepas membuang anda pasti rs sgt2 puas.

*** Banyakkan inum air kosong.Penting untuk penjagaan buah pinggang dan mempercepatkan proses detox*****








NK CUBA???XNK RUGI??? JUM WHATAPPS/SMS INA 0193747090

Monday, 10 February 2014

Cara Pengambilan Vitamin / Supplemnet Shaklee Dengan Betol



Ramai yang tertanya2 mcm mana nk mkn dengan betol supplemnt shaklee terutama regular cust ina sendr.Mmg kat botol tak ditunjukkan cara pengambilannya. Jd arini ina berkongsi sedikit ilmu berkenaan cara pengambilan vitamin/supplement Shaklee. Pengambilan vitamin/supplement dengan betol membantu kita memperolehi khasiat & kesan yang maksimum. Jd xde la rasa pembaziran tak gitu???  

Bagi ina yg memang mengambil byk supplment harian mmg kena bijak mengatur masa pengambilan tiap2 jenis supplemt. rasaye setakat hari ini mmg xde masalah. Yang pentig jgn ambil semua suplmt tu dalam masa yang sama sekali gus.cuba jarakkan sedikit masa dalam 15 - 30 min. Sebaiknya cuba amalkan secara konsisten. InsyaAllah hasilnya diperolehi mmg sgt2 bebaloi. klu mmg yg jenis kejap makan kejap tak....dah tu main hentam je tanpa ikut jadual pemakanan mmg xleh nk bantu la... makan laa apa2 jenis suplmnt apa2 brand skali pn kalau takde displin mmg susah laa.

Jgn sesekali berhenti mengambil ubat-ubatan apabila anda mula mengambil supplmnt kecuali apabila doktor mengesahkan anda semakin pulih dan pengurangan ubat atas arahan doktor kerana mendapati anda semakin sihat.

VITAMIN LARUT AIR (VITAMIN B & C)

Seeloknya diambil bersama air kosong selepas sarapan. Tp ina selalu ambil Vit C sebelum breakfast time lapar sbb waktu tgh lapar tu la bdn kita kita akan menyerap semaksimum mungkin zat2 yang ada pada vit C. Nk lg cepat berkesan dicadangkan untuk mengambil bersama jus buah-buahan. Terpulang pada individu sbb Vit C Shaklee ni dihasilkan dari buah oren dan rs masam ckit. Bagi yang tidak tahan eloklaa ambil selepas makan pagi untuk mengelakkan sakit /pedih perut.

  • Elakkan pengambilan bersama dengan makanan berlemak dan berminyak 
  • Elakkan minuman berkafein kerana kafein akan mengurangkan proses penyepan vitamin dalam badan. 
  • Jangan makan seafood (udang) bersama/sebelum/selepas amil Vit C kerana boleh menyebabkan ARSENIC POISONING. Selalunya Arsenic Poisoning hanya berlaku sekiranya pengambilan Vit C secara berlebihan dan dalam masa yang sama mengambil seafood dalam kuantiti yang tinggi. klu ambil kuantiti yang sedikit tiada masalah cuma jarakkan sedikit masa antara Vit C dan Seafood sekurang 2jam..... Benda yang elok klu berlebihan pn jd xelok.memadai la hanya sebiji sehari.  Ermmm panjang yee nk taip.ok2...cukup next entry laa kita citer 



VITAMIN LARUT LEMAK (A,D,E,K)
waa yang ni lg senang.ingat ADEK!!!!!vitamin A,D,E & K memerlukan lemak/minyak untuk mudah penyerapan. Sebaiknya diambil selepas makan makanan yang mengandungi byk lemak dan berminyak. 


1
OSTEMATRIX (KALSIUM)
Seeloknya di ambil bersama minuman bersusu (ESP) atau sebelum tdo



LECTHIN
seeloknya diambil bersama vitamin larut lemak yang lain. amalkan 3 biji selepas makan tengah hari & malam. 


IRON
Sebaiknya diambil bersama vitamin C kerana Vit. C membantu penyerapan IRON dengan cepat

ZINK
Dicadangkan diambil ketika perut kosong dlm 30 min sebelum breakfast/mkn tengah hari kerana dalam proses pencernaan yang normal, zink akan dimusnahkan, dikeluarkan & mengikat dirinya dgn bahan lain

AlFALFA
Amalkan 3-4 biji selepas makan tengah hari / malam (untuk detax/percernaan)

ESP

Amalkan 1scoop ESP untuk breakfast & sebelum tido utk penjagaan kulit,kesihatan dan diet yang sihat. Anda boleh campurkan ESP mengikut perisa kegemaran spt cth di bawah:

  • Bancuh 1 scoop ESP + 1 gelas air suam + 1 sudu milo
  • Bancuh 1 scoop ESP + susu segar LOW FAT
  • Bancuh 1 scoop ESP + segelas air sunquick

*** jgn bancuh guna air panas kerana ia boleh mematikan zat2 yg ada dlm ESP
*** jgn ambil lbh dr 2 scoop ESP dlm 1 hari kerana dibimbangi akan membebankan buah pinggang


Cadangan Jadual Pengambilan Vit/Supplement

Kalau taye ina mmg ina xletak apa2 jadual khas pengambilan Vit. Shaklee. Bergantung pada indv. yg ptg kita tahu bila waktu yang sesuai untuk pengambilannya seperti di atas. Bagi yang mengambil pelbagai supplmnt dlm satu2 cuba jarakkan masa pengambilan vitamin tersebut.at least 15 - 30 min.Begitu juga dos pengambilan tetapi pastikan jgn melebihi dos yg telah ditetapkan (ada pd botol).

PASTIKAN!!!!!!!!!!!!!!!!!


  1. Jgn ambil AlFALFA + VITAMIN E dalam masa yang sama kerana ia boleh menganggu penyerapan alfalfa (jika perlu jarakkan masa 1 - 2jam antara kedua2 supplmt ini)
  2. Jgn ambil IRON + OSTEMATRIK dalam masa yang sama kerana zat besi boleh mengganggu penyerapan kalsium. Zink telah dilengkapi dlm VITA-LEA ( jika perlu jarakkan masa 1 - 2jam antara kedua2 supplmt ini)
  3. Banyak kan minum air kosong sekurangnya 3 litter sehari untuk penjagaan buah pinggang/elakkan buah pinggang berkerja kuat serta mengawal kepekatan darah kerana supplmnt2 & vitamin yang diambil akan memekatkan darah dlm bdn.
  4. Elakkan pengambilan kafein kerana kafein boleh menganggu penyerapan supplmt/vitamin

Wednesday, 5 February 2014

KURUS!!!KURUS!!! OPPSTTT...........






ohhhh my god!!!!!!!!selama ini rs cun la sgt. tp tersedar ms teman sahabat baik gi kenduri di Jengka.ms tgk gambar tersendapp jap.....dlm hati terdetik patut la org ckp aku gemok!!!berisi!!! pastu mmg nekad nk turunkan berat bdn.takut gak kang nk nikah bj pengantin xmuat nk pakai. tp xde ms nk exercise.busy memanjang.

mcm2 product kurus ada iklan kat fb.teruja wooo.....tp takut nk mencuba. Ntah mcm mana tetiba kwn ms sekolah, Hafis dok pomot Shaklee kat aku.tp mamat ni mmg xde bakat. xrs teruja langsung dgn offer beliau.tp wife beliau zu beria2 pujuk2 srh join.pk byk kali jg.maklum i kan xsuka product US.boikot lerr sgt!!!!

tp bila fikir blk tak salah mencuba. kos pn xtinggi mana.kira semua mampu laa. aku mulakan dgn Slimming Set.Budget nk kurus kuikuki...of couse mula2 krg yakin. aku letak target 1 bulan nk tgk kesan. first try

HERBALAX
ALFALFA
LECTIHIN

Alhamdulillah.........first tindkbalas membuang saje.nk pula ina ambil sekali VCO + HERBALAX sebelum tido...mmg terbaek la!!!!! kosong perut xtinggal sisa.mmg lega habis.biasa la bila proses pecernaan baik segala toksin dalam bdn pn akan keluar sama. Secr xlangsung skin pn jd cantik & jerawat pn malu2 nk keluar hehehe.....

cr ina mkn set ni.
1) 3 biji Alfalfa & 2 biji Lecthin selepas sarapan/makan tengah hari/malam
2) Sebelum tido 2 biji Herbalax + 2 biji VCO 
3) Lebihkan minum air kosong tiap kali ambil suplmnt utk penjgan buah pinggan & detox

mmg 2 minggu konsisten amalkan hasil ye mmg terbukti 3kg turun u...klu tgh busy,tak sihat,krg makan kdg2 sampai 4kg. mmg terkejut gilerr.mmg teruja giler. Now ina still amalkan tp tmbh 1 lg set iaitu Inch Loss Shake Chocolate. hajat nk krgkn mkn nasi. 2014 mmg target nk turun sampai 10kg.amacam agak2 leh x hihihi..........

Kalau amalkan diet/pemakanan yang sihat serta exercise insya ALLAH lagi cepat turun


Yang pasti penurunan berat bdn bkn disebabkan cirit birit memulas2 spt kebykkan product. InsyaAllah next entry kita cerita ttg apa itu HERB-LAX, ALFAFA, LECTHIN & INCH LOSS SHAKE!!!!! MCM MANA IA BOLEH KRGKN BERAT BDN????TUNGGU NAAA!!!!!!!!!!!!!




Nk selim semula spt ni........cayuk2 mek na oiii!!!!!
jgn hangat2 taik ayam


ada yg cuba tak???
turun berat bdn dgn sihat & selamat??
tanpa perlu berlapar
ina dah try mmg senyum2 je.makin semgt nk kurus..jelita
3-4kg dlm 2 minggu wawww awesome SHAKLEE

sape2 yg ada mslh berat bdn better cuba.Insya Allah satu perlaburan yg sgt berbaloi
Xsampai RM100 pn hahhh percaya tak???
nk tau jum SMS/WHATAPPS INA 0193747090